onsdag 26 oktober 2011

Wall of female!

Dagarna kommer och går och rinner iväg bäst de vill. Med eller utan ångest. Alltid med något att göra. Det är roligt i skolan - det går great med skrivandet av novellsamlingen, känns som att den snart är redo att skickas ut till förlag. Inspirerande författarbesök av Marie Lundqvist och Jens Liljestrand den senaste månaden. Jag har börjat skriva dikter igen efter ett upphåll. Skrivkursen jag håller i på torsdagskvällar har satt igång och det känns toppen. Det rullar på helt enkelt med diverse släktbesök och förkylningsepisoder och tvåårstrots. Edith och Merry är som Piff och Puff på dagis och Edith är för övrigt världens roligaste - spelar munspel på gurkstavar och hittar på.



Har idag Hängt upp Janis Joplin som ett första steg på en feministvägg i Ediths rum. En vägg med kvinnliga förebilder. Starka härliga uttrycksfulla kvinnor. Mmm!


Annars är det höst och det är friskt och färgfint och jag älskar vyn från vårt köksfönster...


...och jag älskar vyn från min plats vid köksbordet - som jag torkar av med disktrasa varje morgon efter dagislämning för att förvandla det till ett skrivbord där jag skriver och läser och grejar med texter i allmänhet...


Nu väntar tekoppen på mig. Rooibus Rhubarb Vanilla. Och vispgrädde såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar