måndag 19 september 2011

EDITH 2år


Tänk att nu är min lilla skitunge två år gammal. Känner mig smått sentimental - det var lite sorgligt att rensa undan alla serpentiner, kakfat och servetter nu på morgonen. Alla spår efter kalaset. Edith fyllde år i fredags. Jag sjöng min farmors gamla födelsedagsvisa för henne på morgonen - hon fick lite lyxigare frukost än vanligt med frukttallrik, äggröra och gurksmörgås - och swusch iväg till dagis. Pappsen var iväg på konferensresa och kom inte hem förrän sent på kvällen när vår tvååring redan sov djupt efter en dag med glassfirande på dagis och sedan en laxmiddag med mammsen och mormor. Vi firade därför lite mer på lördagen då det vankades paketöppning och kalas.






En fantastiskt lyckad kalasdag med mycket glädje, kärlek, gemenskap - och kakbuffé! Allt som allt en underbar födelsedag! Dessutom har trotsåldern lagt sig och lilltrollet är så himla strålande på alla sätt och vis - det bara bubblar ut nya ord ur henne varje dag. Hon är en stor tjej nu. Bar precis ner barnstolen till källaren.





Nu ska jag skriva. Tekoppen är preparerad - orientalisk kanel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar