söndag 11 september 2011

Även solen har sina fläckar.

Det har även den här bloggen som ni märkt. Här händer inte vidare mycket vad gäller uppdaterande, men som jag skrivit tidigare är det meningen att detta ska vara en opretentiös blogg där jag skriver när jag har lust och den senaste tiden har det varit så mycket att jag helt enkelt inte har haft ro till den här delen av mitt skrivande. Dessutom ligger de flesta bilderna på Christians mobil och det glöms lätt bort att de ska överföras till min dator. Nå, nog med ursäkter. Nu är jag här. Som vanligt passar jag på medan Edith sover middag. Hon har varit sjukling sen i torsdags kväll lilla stackarn. Men det var väntat eftersom hon nu har skolats in på sin nya förskola. Så här fin var hon sin första dagisdag...






Visst blir man glad - jag blir alltid lycklig och varm i hela kroppen av att se henne, älskade lillskorpa. Inskolningen har gått bra. Edith är ju gammal i gemet som man säger. Dagis medför även att mammsen fått en chans att ta tag i sitt liv en gång för alla. Jag skriver på min novellsamling, läser mycket, pluggar skönlitterär projekttermin, tränar yoga, har påbörjat samtalsterapi och det känns äntligen som jag kommit igång. Det sitter även ett kontrakt på vårt kylskåp, undertecknat av mig med Christian som vittne. Jag har nämligen knåpat ihop ett ångestdämpande tremånadersprogram för mig - blir spännande att se om det hjälper. Det går ut på att jag i tre månader inte ska äta/dricka socker/kolhydrater, inte dricka alkohol, jag ska träna yoga och ligga på spikmattan varje kväll. Nu är detta givetvis något att sträva efter - bryter jag mot något av momenten är det inte hela världen. Det hade ju varit väldigt motsägelsefullt att pressa sig själv så man får ångest när syftet är att må bättre. Hittills har det i alla fall känts bra och det börjar bli lättare att andas.

En regnig dag byggde vi en koja.




Bilderna kommer komma fläckvis och därför kommer uppdateringen ske sporadisk och inte nödvändigt i upplevd ordning. Det får bli som det blir och du är varmast välkommen som läsare! Nu ska jag återvända till min tekopp. Dagens te? Kustfägring!


1 kommentar:

  1. Åh härligt med uppdateringar från ditt/ert liv igen :)Jävla tandläkarsvin, jah hade nitat honom o bett om pengarna tillbaka. Sitter där på sin höga häst. Tror det finns en sån sida man kan rejta tandläkare, skriv en risig kommentar ;)

    O ångest jah, va fint att du skrivit kontrakt med dig själv, det har jag tänkt ofta på men aldrig vågat. Moa sidan tuffar jah på med min dbt och mindfulness och man tar tre steg framåt o treochetthalvt bakåt för att sen tar 6 steg fram o bara 4 steg bakåt. Ja du fattar nog :) Lycka till på vägen. <3 Ellinor

    SvaraRadera