fredag 5 augusti 2011

It's just one of those days...

Jag har en bra dag idag. Hör och häpna. Jag har suttit på stenkanten och friskat upp fötterna i plaskdammen och blundat sådär som bara pensionärer kan blunda med ansiktet vänt mot solen. Jag har gått barfota i gräset, sanden, i gruset, på asfalten. Jag har bamsekramats med världens goaste unge som av en händelse råkar vara min unge. Hör och häpna. Jag har känt mig lugn och på något vis eremitisk. Jag har handlat mat inför fredagkvällens nalkande tacomiddag och hämtat ut en bokleverans som jag ska ta mig an inom kort. Så snart teet är ordnat och kakorna upplagda på en liten tallrik. Jodå, idag är jag nöjd och känner mig frisk utöver allergisnuvan som sätter in så fort jag går förbi en nyklippt gräsmatta. Det känns som en sån där dag då allting klaffar. Då räkningarna betalas i tid och katterna kommer in i sinom tid och jag bara bara vill umgås med min lilla underbara oslagbara familj.

Edith strålar vidare. Sover nu gott med magen full med pyttipanna och rödbetor och nektariner. Hon fick en blå liten klassisk resväska av kusinagneta igår. Den ville hon prompt ha med sig ut på dagens utflykt till plaskdammen och lekparken. Det fick hon såklart. Så där satt hon i vagnen med katten och nappen och väskan. Sjukt nöjd. Och där gick jag ännu en morgon i rollen som packåsna - som hör det ljuva föräldralivet till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar